piątek, 21 października 2016

Grzyby na witariańskim stole

Ależ owszem czemu nie! Surowe grzyby jak najbardziej :) OBALAMY MITY!!!!
Sprawdziłam na sobie, które można jeść bez żadnych skutków ubocznych- nie licząc witamin takich jak b12, cynki, miedź i sole mineralne
cytuję:
"Grzyby zawierają wiele witamin - A, B1, B2, D, PP, C, jednak tej ostatniej jest w nich bardzo mało. Za to warto dodać, iż grzyby zawierają nie mniej witaminy B1 niż ziarna zbóż, zaś popularna kurka jest rekordzistką w tym zakresie i może się równać z drożdżami piekarskimi. Jeśli chodzi o zawartość witaminy PP to grzyby mają jej tyle, co wątroba i drożdże.

Grzyby zawierają dużo żelaza, potasu, fosforu, wapnia, sodu. Są w nich także mikroelementy - miedź, cynk, jod, mangan w granicach normalnych dla roślin jadalnych, przy czym w kapeluszach znajduje się więcej niż w trzonkach."


LISTA GRZYBOWEGO PRZEBOJU:

1. KURKA (PIEPRZNIK JADALNY)

Na pierwszym miejscu naszego notowania, ponieważ mogą ją jeść nawet dzieci. Anty pasożytnicza. Usuwa nie tylko same pasożyty tj glizdy, owsiki etc, ale również oczyszcza ciało ze wszystkich przetrwalników (tj larw, jajeczek mogących umiejscowić się w każdym miejscu naszego ciała).
Cytując Wikipedię "Dotychczasowe próby uprawy tego gatunku zakończyły się niepowodzeniem" (chwała gatunkowi !)

2. MAŚLAK (szczególnie ŻÓŁTY)
Ze względu na lekkość w przewodzie pokarmowym, niesamowitą mięsistość i wspaniałą wilgotność (znaleziony w sosence przechodzi smakiem "leśnym") 

3. BOROWIK SZLACHETNY

Znalezione obrazy dla zapytania borowik szlachetny *
Nastraszono mnie, że borowik szlachetny to na surowo to trujący- a to nieprawda. Za to jest niesamowicie SYCĄCY. Więcej niż kawałeczek kapelusza ciężko zjeść, choć chciałoby się, bo w smaku jest słodki i PRZEPYSZNY!

4. OPIEŃKA

To nieprawda, że rośnie wyłącznie na świerkach :) na Dolnym Śląsku w terenach bardziej równinnych było tego grzybulca pełno.Oczywiście wikipedia myli się, że ów grzyb jest trujący (cytuję: Nadaje się do gotowania, smażenia, marynowania, może też być przyrządzany na różne inne sposoby, jednakże zawiera pewne związki chemiczne, które w stanie surowym dla niektórych ludzi mogą być szkodliwe) no dla mnie nie były szkodliwe, choć oczywiście nie obżarłam się nimi na umór zjadłam jedynie jedną dużą, bądź kilka małych. Mój druh również i nic nam nie było wręcz odwrotnie- bardzo energetyczny grzyb.

5. KOZAK (czyli Koźlarz Babka)

Ilustracja może być brązowy

albo w wersji albinoZnalezione obrazy dla zapytania koźlarz babka odmiana biała

ten białasek ma więcej miedzi w sobie, tak potrzebnej np. w zaburzeniach pracy tarczycy czy przyswajaniu niektórych mikro i makro elementów

niesamowicie lekki, smaczny, szczególnie ten białasek podbił moje podniebienie, słodziutki, szlachetny, wspaniały

Jesień służy grzybobraniu. Polecam! Nie bójcie się! Grzyby nie gryzą- w przeciwieństwie do komarów- których już nie ma w lasach :) więc śmiało ruszajcie na wędrówkę!

RADA DLA WSZYSTKICH CHCĄCYCH SPOŻYWAĆ GRZYBY
Kurki i maślaki spokojnie może wprowadzać do sałatek, jednakże nie wiem jak jest z borowikiem. Ja spożywałam go nie mieszając z niczym innym. Nie jedzcie owoców i miodu po grzybach a powinno być miło i spokojnie:)

MIŁEJ JESIENI!!!!
* zdjęcia maślaka i borowika i koźlarza brązowego zaczerpnęłam z Wikipedii
** zdjęcia kurek- moje własne :)
*** zdjęcie białaska z portalu www.nagrzyby.pl

1 komentarz:

  1. Dodam od siebie czarcie jajo, plomiennica zimowa, galaretek kolczasty, ucho bzowe.

    OdpowiedzUsuń